Home » Regio 3 veiling – zaterdag 4 november 2023 te Alkmaar

Regio 3 veiling – zaterdag 4 november 2023 te Alkmaar

• Hier kunt u de flyer voor de Regio 3 veiling downloaden.

Net als wat Pieter de Waard, de voorzitter van Telstar zegt: “Weer het plezier terug te brengen”. Dat is ook de reden van het organiseren van de Regio 3 veiling.

Denk dat daar een grote behoefte aan bestaat, als een bruggenhoofd tussen de grote (internationale) veilingen en de vereniging veilingen. Op de regionale veiling zullen meer mensen komen, zodat de opbrengst van een aangeboden kavel ook hoger kan en zal zijn dan op een verenigingsavond. Simpel omdat er nu mensen uit de gehele regio zullen komen naar de veiling.

Mogelijke opbrengsten zouden bijv. gebruik kunnen worden om in de toekomst een busreis naar de beurs in Essen te organiseren.
En als het kan, gratis voor de leden van de deelnemende verenigingen. Of een grote gezamenlijke ruilbeurs. Of wat anders, wellicht een nieuwe Filamanifestatie. Hier is nog geld van beschikbaar, maar er zijn meerdere eigenaren.

Daarom oproep voor het inzenden van uw kavels! Kan tot 15 september 2023.

De opzet van de regio veiling is simpel. Zie: https://regio3veiling.nl. De leden van een vereniging leveren het materiaal in bij een contact persoon van de vereniging.Deze contact persoon heeft contact met de Regio3veiling commissie. Zie https://regio3veiling.nl/organisatie-commissie/

Wat kan er aangeboden worden:

1. Minimale inzet € 5,00
  2. Geen FDC’s na nummer 60, tenzij het euro FDC’s zijn.
  3. Albums, bladen, insteekkaartje mogen ingeleverd worden
  4. Ook ansichtkaarten en munten (geen massawaar).

Voor het formulier van de aan te leveren kavels, zie https://regio3veiling.nl/downloads/
Voor de tot nu toe verwerkte aangeleverde kavels, zie https://regio3veiling.nl/

Zowel van de koper als van de verkoper zal 10% commissie gevraagd worden. De commissie van de koper wordt verdeeld in twee keer 5% voor zowel de organisatie als voor de ingezonden vereniging. Er wordt geen tafel/kavelgeld gevraagd.

En de kwaliteit van de inzendingen zal – zo verwachten wij – hoog zijn: Op de veiling wordt o.a. het volgende kavel aangeboden. De NVPH nr. 334, de 7,5 cent Konijnenburg. Verschoven perforatie. Rechts is de drukinkt van de volgende zegel al te zien op de perforatie.