Home » Filatelie

Filatelie

• Zeldzame Chinese Postzegel
    Een van de meest zeldzame Chinese postzegels is in 2013 tijdens een veiling onder de hamer gegaan voor 6,9 miljoen Hongkong dollar. Dat hebben de veilingmeesters gemeld. De postzegel ‘1897 Red Revenue Small One Dollar’ uit de Qing-dynastie, waarvan slechts 32 kopieën geregistreerd zijn, is “de meest zeldzame postzegel in China”, liet het veilinghuis Interasia… Lees verder »Zeldzame Chinese Postzegel
  • Eerste Uitgegeven Rembrandt Zegels
    De eerste postzegelserie met Rembrandt zijn Nederlandse zegels, die uitgegeven zijn in 1930 en deze zegels zijn uitgegeven met een toeslag ten bate van de Vereniging Rembrandt, die zich bezig houdt met het behoud en vermeerdering van kunstschatten in ons land. Op de postzegel ziet men de schilder Rembrandt van Rijn, als zelfportret met daarachter… Lees verder »Eerste Uitgegeven Rembrandt Zegels
  • Drijvende brandkasten
    Waar de scheepsramp met de Titanic toe leidde… Post te water Begin 20ste eeuw werd post naar de verschillende continenten voor een groot deel over zee vervoerd. Er gebeurden wel eens ongelukken, waarbij een schip met man en muis verging, of door brand aan boord de post als verloren beschouwd kon worden. Al rond 1910,… Lees verder »Drijvende brandkasten
  • Wat dacht u van een open filatelistische tentoonstelling?
    Gepubliceerd op 19 January 2023 door Delcampe. In een poging om de belangstelling van verzamelaars voor het tentoonstellen van collecties nieuw leven in te blazen en om de bezoekers van tentoonstellingen wat meer belangstelling te doen krijgen voor de tentoongestelde kaders, ontstond zo’n twintig jaar geleden het idee om een postzegelverzameling te combineren met niet-filatelistisch… Lees verder »Wat dacht u van een open filatelistische tentoonstelling?